+420 603 277 383 info@digitalizace-filmu.cz

Digitalizace filmů

Objevte Vaši dávno zapomenutou minulost uchovanou na 8 mm, 8 mm super nebo 9,5 mm filmu.

Digitalizace filmů

Objevte Vaši dávno zapomenutou minulost uchovanou na 8 mm, nebo 9,5 mm filmu.

Těšte se bez obav.

Nechte vše na nás.

Šetrné čištění od prachu

Se starými filmy je nutné pracovat velmi šetrným způsobem. Proto filmy čistíme těmi nejjemnějšími technikami. 

Oprava neklidu obrazu

Speciální technologií dokážeme z více jak 60 % odstranit neklid obrazu. 

Odstranění vad

Jsou-li některé snímky filmů mechanicky poškozené, ručně je odstraníme.

       Trochu z filmové historie

 

Kde jsou ty časy, kdy se ještě natáčelo na filmový pás. Tenkrát, kdo si chtěl pořídit filmovou kameru, musel hodně šetřit a mít hlavně tolerantní rodinu.

Obvykle se kamera kupovala s narozením prvního potomka. Kamera s promítačkou na film 8 mm stávala dva průměrné měsíční platy. Film do kamery včetně vyvolání byl za cenu až 8 pracovních hodin.

Délka nestříhaného filmu byla kolem 4 minut. O zvuku ani řeč. Kdo chtěl zvuk, musel použít buď magnetofon, investovat do filmů opatřených MG stopou (Agfa, Kodak), nebo si MG stopu nechat nalepit od RNDr. PhMr. Jiřího Rentze, který byl průkopníkem a vynálezcem (mimo jiné) lité MG stopy na film 16 mm, pro použití v Československé televizi.

Museli jste ale mít zvukovou promítačku, která stávala průměrné 4 měsíční platy. To vás ale donutilo k tomu, že si každý záběr musíte dobře promyslet a hlavně, něco o základech filmové řeči nastudovat.

V dnešní době není pro nikoho problém, koupit zánovní videokameru s FullHD nebo dokonce 4K rozlišením nebo špičkový smartphone s podobnými parametry.

Ale pozor. To ještě neznamená, že se z nich stanou prvotřídní kameramani. Výsledky jsou bez teoretické přípravy o filmování žalostné. Nekonečné, nic neříkající záběry za neustálého zoomování a „zametání“ kamerou. Dalo by se to přirovnat asi k domorodému obyvateli z rovníkového světadílu, který dostal poprvé do ruky samopal a z radosti začal střílet kolem sebe, aby následně zjistil, co provedl.

Asi od roku 1984 jsme začali posílat filmy na různé filmové soutěže. Od porotců jsme se nejvíce naučili. Byli to obvykle profesionálové v režii, kameře, střihu a zvuku. Někdy až dost nekompromisně poukazovali na chyby. Koho to neodradilo, ten mnoho získal. Rádi na tuto dobu vzpomínáme.

Dnešní amatérské soutěže už ovládají více mladí tvůrci. Natáčejí náročné filmy ve stylu amerických thrillerů, kterých jsou všude stovky. Sice nevíme, jak to dnes přijímá porota, ale dříve se hlavně oceňovala buď hluboká myšlenka, nebo dobře natočený humor, který se třeba délkou vešel do jedné minuty. Máme natočeno od roku 1981 do roku 1990 celkem asi 500 minut 8 mm filmů.

Ve studiu máme tak trochu nostalgický koutek z filmové amatérské soutěžní tvorby. Filmové promítačky (na fotkách) jsme získali od zákazníků, kterým jsme přepisovali už dnes vzácná díla z dávné historie jejich předků a dětí. A že jsme se dostali k filmům ze začátku první republiky, nebo třeba k pilotům z druhé světové války v Anglii, to už je dost dávná historie Vašich filmových záběrů.

Provádíme digitalizaci 8 mm, 8 mm Super a 9,5 mm filmů. Víme, jakou nejlépe použít technologii digitalizace, ale hlavně, přípravu filmového materiálu před samotnou digitalizací.

Pár slov z filmové historie

Kde jsou ty časy, kdy se ještě natáčelo na filmový pás. Tenkrát, kdo si chtěl pořídit filmovou kameru, musel hodně šetřit a mít hlavně tolerantní rodinu.

Obvykle se kamera kupovala s narozením prvního potomka. Kamera s promítačkou na film 8 mm stávala dva průměrné měsíční platy. Film do kamery včetně vyvolání byl za cenu až 8 pracovních hodin.

Délka nestříhaného filmu byla kolem 4 minut. O zvuku ani řeč. Kdo chtěl zvuk, musel použít buď magnetofon, investovat do filmů opatřených MG stopou (Agfa, Kodak), nebo si MG stopu nechat nalepit od RNDr. PhMr. Jiřího Rentze, který byl průkopníkem a vynálezcem (mimo jiné) lité MG stopy na film 16 mm, pro použití v Československé televizi.

Museli jste ale mít zvukovou promítačku, která stávala průměrné 4 měsíční platy. To vás ale donutilo k tomu, že si každý záběr musíte dobře promyslet a hlavně, něco o základech filmové řeči nastudovat.

V dnešní době není pro nikoho problém, koupit zánovní videokameru s FullHD nebo dokonce 4K rozlišením nebo špičkový smartphone s podobnými parametry.

Ale pozor. To ještě neznamená, že se z nich stanou prvotřídní kameramani. Výsledky jsou bez teoretické přípravy o filmování žalostné. Nekonečné, nic neříkající záběry za neustálého zoomování a „zametání“ kamerou. Dalo by se to přirovnat asi k domorodému obyvateli z rovníkového světadílu, který dostal poprvé do ruky samopal a z radosti začal střílet kolem sebe, aby následně zjistil, co provedl.

Asi od roku 1984 jsme začali posílat filmy na různé filmové soutěže. Od porotců jsme se nejvíce naučili. Byli to obvykle profesionálové v režii, kameře, střihu a zvuku. Někdy až dost nekompromisně poukazovali na chyby. Koho to neodradilo, ten mnoho získal. Rádi na tuto dobu vzpomínáme.

Dnešní amatérské soutěže už ovládají více mladí tvůrci. Natáčejí náročné filmy ve stylu amerických thrillerů, kterých jsou všude stovky. Sice nevíme, jak to dnes přijímá porota, ale dříve se hlavně oceňovala buď hluboká myšlenka, nebo dobře natočený humor, který se třeba délkou vešel do jedné minuty. Máme natočeno od roku 1981 do roku 1990 celkem asi 500 minut 8 mm filmů.

Ve studiu máme tak trochu nostalgický koutek z filmové amatérské soutěžní tvorby. Filmové promítačky (na fotkách) jsme získali od zákazníků, kterým jsme přepisovali už dnes vzácná díla z dávné historie jejich předků a dětí. A že jsme se dostali k filmům ze začátku první republiky, nebo třeba k pilotům z druhé světové války v Anglii, to už je dost dávná historie Vašich filmových záběrů.

Provádíme digitalizaci 8 mm, 8 mm Super a 9,5 mm filmů. Víme, jakou nejlépe použít technologii digitalizace, ale hlavně, přípravu filmového materiálu před samotnou digitalizací.

Cena digitalizace filmů

Orientační velikost 60 minut záznamu do MP4 je 1 GB. U formátu AVI je to cca 1,5 GB.

Digitalizované nahrávky jsou u nás pro případ potřeby uchovávány a zálohovány po dobu 14 dní od předání objednávky.

Ceny jsou konečné. Nejsme plátci DPH.

Ukázky digitalizace filmů 8 mm, 8 mm super a 9,5 mm

Filmový čas podle průměru cívek

Jedná se o přibližný čas 8 mm filmu na plné cívce, abyste si mohli hrubým odhadem spočítat, kolik minut k digitalizaci na jednotlivých cívkách je.

30 min

Průměr cívky 18 cm

25 min

Průměr cívky 15 cm

15 min

Průměr cívky 13 cm

8 min

Průměr cívky 10 cm

5 min

Průměr cívky 7,5 cm

Jednoduchá objednávka digitalizace filmů

Máte-li spočítané cívky, nic už nebrání k tomu, abychom se na Váš požadavek připravili.

Stačí nám odeslat následující informace a vše se dá do pohybu. Můžete se už jen těšit na shlédnutí dávno zapomenutých záběrů.

Průvodce objednáním digitalizace filmů

Jaké filmy potřebujete digitalizovat?

Jaký způsob digitalizace si přejete?

Na jaké médium máme digitalizovat?

Ozvučení digitalizovaného filmu (Vaše filmy nemají zvukovou stopu)

Způsob dopravy

Chcete být kontaktováni, až obdržíme Vaše filmy?

Způsob dopravy zpět (objednávku hradíte až po jejím zpracování)

Často kladené otázky

Jak dlouho trvá zpracování objednávky?

Zpracování objednávky provádíme zpravidla v rozmezí 1 až 2 týdny v případě doručení nebo zaslání do studia v Bělé pod Bezdězem. Je-li zakázka předávána v Praze, pak je termín dodání v rozmezí 2 až 4 týdnů.

Budou výsledné filmy se zvukem?

Ano, filmy ozvučíme vhodnou vzpomínkovou hudbou, případně zvukem promítačky v chodu.

Jaké je rozlišení digitalizace filmů?

Do formátu MP4 nebo AVI lze filmy digitalizovat jak ve standardním rozlišení 720 x 576 px, tak i ve vysokém rozlišení FullHD, tj. 1920 x 1080 px. Cena je zde stejná.

Vybrat MP4 nebo AVI?

Výhoda digitalizace do souboru MP4 spočívá ve vysoké kompatibilitě a možnosti okamžitě nahrát video na libovolnou sociální síť či YouTube.

Chcete-li video upravovat, pak formát AVI umožňuje využití více free programů pro další úpravu a střih videa.

Mám filmové cívky nějak označovat?

Chcete-li mít jednotlivé video soubory s filmy pojmenované, je vhodné nějaké krátké popisky na cívku či její krabičku doplnit.

Je potřeba filmy nějak předem kontrolovat?

Není potřeba dělat vůbec nic. Najdete-li na půdě bednu se starými filmy, můžete nám ji celou poslat a těšit se na výsledek. Co nepůjde zpracovat, to Vám samozřejmě nebudeme účtovat.

Jak je to se zálohou a s platbou?

Záloha není vyžadována. Máme Vaše filmy. Platbu provedete v hotovosti při převzetí zakázky nebo uhradíte dobírkou přepravci, až Vám zpracovaná objednávka přijde.

t

Nenašli jste odpověď na Vaši otázku?

Zavolejte nám na 603 277 383, nebo napište dotaz na info@digitalizace-filmu.cz.